2023. május 2., kedd

Marissa Meyer: Gilded ​– Aranyfonó (Aranyfonó 1.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Könyvmolyképző kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Marissa Meyer nagysikerű regénye, a Gilded - Aranyfonó. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei bemutatják Serilda, Arany és a Lidérckirály magával ragadó, titkokkal teli történetét, mely voltaképp egy komor hangulatú újragondolása Rumpelstiltskin meséjének. Tartsatok velünk, kövessétek a turné állomásait és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott regény egy példányát.

A ​#1 New York Times bestsellerszerző Marissa Meyer ezzel a lenyűgöző történettel tér vissza a mesék világába.
Réges-régen a hazugságok istene megátkozta a szegény molnár lányát, aki most mesterien szövi varázslatos, lenyűgöző történeteit – csakhogy egyetlen szó sem igaz belőlük.
Legalábbis mindenki így hiszi.
Amikor Serilda az egyik történetével magára vonja a gonosz Lidérckirály figyelmét, hirtelen egy szellemektől hemzsegő, sötét világban találja magát, ahol hollók figyelik minden egyes mozdulatát. A király a várbörtönbe zárja Serildát, és megparancsolja, hogy fonjon aranyat szalmából, máskülönben az életével fizet az egyik hazugságáért. Serilda kétségbeesésében akaratlanul megidéz egy titokzatos fiatalembert, aki bele is egyezik,
hogy a megfelelő fizetségért cserébe segít neki. Csakhogy szerelemről nem esett szó az alku megkötésekor…
Serilda hamarosan rádöbben, hogy a kastély falai közt számos titok lapul, és egy ősi átok, amit muszáj megtörnie, ha véget akar vetni a király rémuralmának.
Hagyd, hogy elvarázsoljon!

Érdekesen alakult a fantasy világgal a kapcsolatom. Sokáig nem olvastam semmi mást a Harry Potteren kívül, mert egyszerűen úgy éreztem, hogy soha semmi nem fogja elérni ugyanazt a hatást nálam. 4 évvel ezelőtt kezdtem el az Instagram oldalamat, ahol a többiek hatására egyre többször léptem ki a saját komfortzónámból (ami nem más a történelmi és szépirodalmi regények) és mára elmondhatom, hogy nagy fantasy rajongó lettem. Persze óriási lemaradásaim vannak, de már levetkőztem minden előítéletemet és szívesen vetem bele magam a különböző kitalált világok történeteibe. 

Marissa Meyer könyvei a Holdbéli krónikák sorozat óta az érdeklődésem középpontjában állnak, így ahogy megjelenik egy kötet, ami az ő nevéhez kötődik, biztosak lehettek benne, hogy én azonnal le fogok csapni a regényre. Hihetetlenül vártam a Gilded (Aranyfonó) című könyvének a magyar megjelenését, ráadásul mikor megláttam, hogy éldekorált kiadásban is kapható lesz, egy másodpercig sem tétováztam és beszereztem azt. 

Mindig is imádtam a meséket, a mai napig óriási lelkesedéssel nézek meg minden rajzfilmet, sőt az az igazság, hogy még több. mint 30 évesen is rajongok a hercegnőkért. Az utóbbi időben fedeztem fel magamnak a retelling típusú történeteket, melyek ismert mesékre támaszkodnak, de teljesen új köntésbe csomagolják a már jól ismert történeteket. Bár bevallom, inkább Andersen világa állt hozzám a legközelebb, de rengeteg Grimm mesét néztem kiskoromban. A Tűzmanócska, vagy A tűzönifjult apóka, vagy Az aranyfonal című mese az egyik kedvencem volt a mesegyűjteményben. A mese egy szegény molnárlányról szól, aki azt hazudja, hogy a szalmából aranyat tud fonni. A király próbára teszi őt, többször is teszteli a tudását. A lány ugyan nem képes erre, de egy emberke, vagy nevezhetjük manócskának is a segítségére sietett. A mese szerint végül az első szülött gyermekét is felajánlja neki. A próbák után a király elvette őt feleségül, miután azonban megszületett a királyi baba az emberke elment érte, hiszen jogosan őt illette. A lány nem akarta nekiadni a gyermeket, az átkot azonban csak úgy törhette meg, ha kitalálta a manócska nevét. Marissa Meyer legújabb története pontosan ebből a Grimm meséből indul ki, továbbfejleszti és teljesen új szintre emeli azt. Az Aranyfonó egy igazán érdekes és izgalmas történet a végzetről az igazságról és hazugságról. 

Bevallom, kicsit felemás érzéseim vannak a regénnyel kapcsolatban. Az írónő által alkotott világ egyszerűen zseniális. A cselekmény érdekes és izgalmas, egy másodpercig sem untam az olvasást. 
A Grimm mesei alap és a német mitológiai világ tökéletes elegyet alkotnak. Egy kicsit sötét és misztikus az atmoszférája, a hangulata engem teljesen magával ragadott és egy másodpercig sem eresztett. A különböző sötét szerzetek, szellemek és egy hátborzongató kastély áll a legendák hátterében és maga a Lidérckirály az, aki minden fordulóban a hajsza élére áll és mesés vadakat ejt el trófea gyanánt. Egy nap találkozik Serildával, aki azt hazudja neki, hogy tud szalmából aranyat fonni, ezzel pedig magára vonja a király figyelmét. Magával viszi a várba, és teszteli a lány képességeit. Serilda kétségbeesésében akaratlanul megidéz egy titokzatos fiatalembert, aki bele is egyezik, hogy a megfelelő fizetségért cserébe segít neki. De mi van akkor, ha már nem csak Serilda élete, hanem a szíve is a tét? Vajon képes lesz valamilyen úton módon megoldani a kihívást? Vagy büntetésre lesz kárhoztatva? 


Serilda karaktere viszont bevallom, valahogy nem került hozzám közelebb. Ami azért is fura, mert az írónő elmondása szerint Cress karakteréhez hasonlít a személyisége, aki amúgy a legnagyobb kedvencem a Holdbéli krónikákból. Valahogy mégis sokszor idegesített a viselkedése. Vitathatatlanul bátor (vagy inkább bolond), aki bármire képes azért, hogy megismerhesse a múltat és fény derüljön az édesanyjának az eltűnésére. Ugyanakkor logikálatlannak tűnt olykor a viselkedése és néha az is zavart, hogy sokszor nem törődött a következményekkel. Kíváncsi vagyok, hogy a folytatásban fejlődik-e a személyisége, mert ha igen, akkor biztosan nagy kedvenc lesz nálam az írónő ezen sorozata is. Arany, egy igazán érdekes és szerethető figura, aki olyan, mintha nem lenne múltja. Csupán a jelen és a kastély létezik számára. Vajon miért nem emlékszik az életére és ki lehet ő valójában? Hogyan kötődök a Lidérckirályhoz vagy éppen Serildához?

A történet lassan építkezik, inkább a világalkotásra az atmoszféra megteremtésére helyezte az írónő a hangsúlyt. Én nem éreztem túlírtnak a történetet, szerintem nagyon jól állt a regénynek ez a típusú építkezés. Szerintem egyáltalán nem unalmas, mert a lassú történetvezetést tökéletesen kompenzálja az izgalmas atmoszféra. 

A borító nekem nagy kedvencem, az éldekorálást pedig egyenesen imádom, szóval ha tehetitek akkor így szerezzétek be a kiadó oldaláról. 

Bár bevallom, eddig nem lett számomra kedvenc a történet, de tűkön ülve várom a folytatását. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy hogyan alakul Arany és Serilda élete. Ha szeretitek az ilyen típusú YA retelling típusú történeteket, akkor mindenképpen adjatok egy esélyt a történetnek. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/4,2

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe. 

Nyereményjáték

Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek a történet alapjául szolgáló mesét. Minden állomáson láthattok egy, az aranyfonó manóval vagy annak történetével kapcsolatos kérdést, nektek pedig nincs más dolgotok, mint helyesen megválaszolni. Fontos, hogy egyes kérdések esetében több válaszlehetőséget is elfogadunk!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.)

KÉRDÉS
Mit kell fonnia a szegény molnárlánynak a szalmából?

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai

04/25 Readinspo
04/26 Sorok Között - Könyvtrailerek
04/28 Kelly & Lupi olvas - Interjúfordítás
04/30 Dreamworld - Idézetek
05/02 Csak olvass!
05/03 Kelly & Lupi olvas
05/04 Sorok Között
05/05 Hagyjatok! Olvasok! - Borítómustra
05/06 Hagyjatok! Olvasok!
05/07 Dreamworld

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése