2023. augusztus 9., szerda

Schmal Róza: A ​Dalam könyve (Nagy folyók haragja 3.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Dalam könyve Schmal Róza: Nagy folyók haragja című trilógiájának zárókötete, mely a Lampion Könyvek jóvoltából a megszokott, csodaszép külsővel jelent meg, hogy még egy utolsó kalandra indulhassunk a szereplőkkel. Ha te is szeretnéd megismerni a nagyívű történet lezárását, akkor játssz velünk, és akár meg is nyerheted a könyv egy példányát.

Ladanniak ​és hurrogónok békét kötöttek. A trónfosztott királyok elmenekültek, a túlélők lassan előmerészkednek a romok alól.
De valóban véget ért a háború? Ha igen, miért késik a régóta vágyott nyugalom? Miért fogynak megállíthatatlanul a hurrogónok, hova tűnnek a lasnapoli kereskedőhajók és miért menti meg korábbi ádáz ellensége a száműzött királyt? Ha pedig a háború csak a kezdete volt egy sötétebb korszaknak, meg lehet-e még fordítani az események baljós áramlását?
Lombmélyfények kerülnek elő a mélyből, kihalt városok népesülnek be ismét, és feledésre ítélt szerelmek lángolnak fel – a feltörő múlt azonban elfeledettnek hitt bűnöket is a napvilágra hoz, és forgószélként kavarja fel Ladann-völgy életét a trilógia záró kötetében.
SCHMAL RÓZA fantasy-trilógiájában kibontakozik a ladanni birodalom története, a nemesi családok hatalomért és szerelemért folytatott harca. A lenyűgöző, képzeletbeli középkori világot a szerző által rajzolt, a kötetekben bekövetkező változásokat megjelenítő térkép, családfák, vadonatúj városképek, és egy teljessé vált ladanni lexikon egészíti ki.

A trilógia első és második része teljesen belopta magát a szívembe (igen, már mindenkinek IS ajánlottam a családomban) így nagy várakozással tekintettem a sorozat utolsó részére, bár bevallom, kissé ambivalens érzéseim voltak. Egyrészről nagyon vártam, hogy folytathassam ezt a nagyszerű sorozatot, másrészről viszont aggódtam, hogy túlságosan nagy elvárásaim vannak vele szemben. Arról pedig nem is beszélve, hogy ezzel a kötettel elérkeztem az utolsó részhez, a szívnek kedves történeteket pedig nagyon nehezen tudja elengedni az ember. Kezdetben ugyan nehezen haladtam az olvasással, hiszen a második rész elolvasása óta már eltelt egy év, a könyvben pedig olyan sok név van, hogy kellett egy kis idő, mire sikerült elkapni a fonalat. Ezt követően azonban nagyjából átkoztam minden olvasás nélküli percet. A cselekmény fordulatokban gazdag és hihetetlenül izgalmas. A rövid fejezetek miatt könnyebben magával ragadott az olvasás izgalma és egyszer csak azt vettem észre, hogy az utolsó oldalnál járok. Azt hiszem, hogy rosszat nem is igazán tudok mondani a történetről. Schmal Róza lenyűgöző és igazán részletgazdag világot teremtett és hihetetlenül megérdemelné a széleskörű ismertséget és a népszerűséget.  

A történet semmit sem vesztett a varázsából, sőt az én szememben egy teljesen új szintre lépett. Imádtam, ahogy az írónő keverte a lapokat, izgalmakból és fordulatokból a lezárásban sem volt hiány. Érdekes, hogy mennyire a szívemhez nőtt az egész sorozat, hiszen a sok szereplő az első kötetben kissé elbizonytalanított (nehezen vettem fel a tempót és sokat szenvedtem azon, hogy ki-kicsoda) most azonban ez az érzés semmissé lett. Igaz, hogy kellett egy kis idő az akklimatizálódásra, de aztán mindenkit régi kedves ismerősként köszöntöttem. Izgultam, hogy mindenki megkapja a méltó lezárást és bíztam abban, hogy végül minden vihar elcsitul és végre eljön a hőn áhított béke. 

A történet tulajdonképpen pontosan ott folyatódik, ahol az előző véget ér. A ladanniak ​és hurrogónok ugyan békét kötöttek, de a békének komoly ára volt. II. Kawal Iobredán lemondott a trónról és a rég elveszettnek hitt fia követi őt a trónon. Wal azonban boldogtalan, hiába tesz meg mindent, hogy újjáépítse a lerombolt várost, szemében mégis szomorúság bujkál. Vajon mit rejt a szíve? Mi után vágyakozik olyan hevesen. Kord Norlamond elmenekült, Davdon Ín foglalta el a hurrogónok trónját. De vajon Kord Norlamond képes lesz visszafoglalni azt? Mi köze van a vörös hajú nőhöz és a kalózokhoz? És talán ami a legfontosabb, mi lesz végül a Pasenord család sorsa? Kiderül végül a királyi család számára, hogy ki állt a hajók elsüllyesztése mögött az első részben?

A cselekmény rendkívül érdekes és izgalmas volt, egy másodpercig sem unatkoztam olvasás közben. Imádtam, ahogy a kirakós darabkái szépen a helyükre kerültek. Schmal Róza igazán ért a történetmeséléshez. Olyan volt az egész trilógia, mint egy csodaszép szőttes, amelyben minden egyes szál komoly és fontos jelentőséggel bír. A végeredmény pedig magáért beszél. A Nagy folyók haragja sorozat egy igazán eredeti és izgalmas fantasy történet, mely ha külföldön íródott volna, valószínűleg már világsiker lenne és mindenki úgy emlegetné a Goodreadsen, mint a Trónok harca utódját. Le a kalappal az írónő előtt, nagyszerű munkát végzett. Nagyszerű lezárást kaptunk, bizton állíthatom, hogy Schmal Róza neve egyet jelent a minőséggel, precizitással. Egy nagyszerű író, aki remélem a jövőben is hódol majd azon szenvedélyének, hogy újabb és újabb világokat teremtsen. Én biztos vagyok benne, hogy minden könyvét elolvasom a jövőben. 

Nagyon tetszett, hogy egyik karaktert sem éreztem elhanyagolva. Mint a kirakós darabkái, úgy idomulnak egymáshoz az emberek. Nem csak léteznek egymás mellett, jelentős hatást gyakorolnak egymás életére ki kisebb, ki pedig nagyobb mértékben. Az én abszolút kedvenceim a Pasenord "gyerekek", Olesla, Olesdan és Iurin, de persze még rengeteg szimpatikus karaktert fel tudnék sorolni. A sorozat abszolút bővelkedik a szerethető karakterekben, és persze vannak olyanok is, akiket egyszerűen csak jó utálni. 

Az írónő egy teljesen új dimenzióba emelte az írását azzal, hogy az illusztrációkat is ő készítette el. A családok címerei, az egyes városok rajzai még közelebb hozzák a történetet az olvasóhoz. A lexikon segítségével pedig ha esetleg még nem jegyeztük meg az ismeretlen szavakat, kifejezéseket akkor gyorsan tájékozódhatunk. A Dalam könyve egy igazi komplex ifjúsági regény, mely garantáltan nem okoz csalódást a zsáner kedvelőinek.  Tetszett, hogy nem félt 'bemocskolni' a kezét és néha igazán erős, szomorú vagy éppen megrendítő pillanatokat okozott ezzel az olvasóknak. Én egyszerűen imádtam, nem is igazán tudnék rosszat mondani rá.

Nem kérdés, hogy ajánlom-e ezt a könyvet. Aki az első két részt imádta, ne várjon sokat az olvasással, aki pedig most ismerkedne a sorozattal, az nyugodtan vágjon bele. Garantáltan nem bánja meg! Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/5

Ha mindezek után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni, ITT pedig bele is olvashatsz a a történetbe. 

Nyereményjáték


A Nagy folyók haragja három kötetében számos város felbukkan, melyek mindegyike Schmal Róza képzeletének szüleménye, és amelyeknek nagy szerepe van a történet alakulásában is. Mostani nyereményjátékunkban épp ezért a trilógiában megjelenő városok betűit kevertük össze, a ti dolgotok pedig csupán annyi lesz, hogy helyes sorrendbe tegyétek a betűket, a megoldást pedig elküldjétek nekünk a Rafflecopter dobozban. (Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

AZ ÉN VÁROSOM
ARDAVKO


a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai


08.03. Utószó - extra

08.05. Csak olvass! - extra

08.07. Utószó

08.09. Csak olvass!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése