2023. szeptember 14., csütörtök

Robin Stevens: Első ​osztályú gyilkosság (Úrilányok nem gyilkolnak 3.) + Nyereményjáték



Sziasztok!

Immáron harmadik alkalommal követhetjük Daisy Wells és Hazel Wong detektív irodájának ténykedését, amely most egy mozgó helyszínre költözik, az Orient expresszre. Tartsatok bloggereinkkel, hogy megismerkedjetek a kiváló regénysorozat legújabb darabjával és ha velünk játszatok, esélyetek van megnyerni a Manó Könyvek által felajánlott regény egy példányát is.

Daisy Wells és Hazel Wong vakációra indulnak a világhírű Orient Expresszel. Az első pillanattól kezdve világos számukra, hogy minden szomszédos utastársuknak van valami rejtegetnivalója. Sőt, az sem kizárt, hogy egy kém is van közöttük! Aztán egy alkalommal vacsora közben vérfagyasztó sikoly hallatszik. Az egyik utast meggyilkolták, és a csodálatos, rubinköves nyaklánca is eltűnt. A fülkéjébe nyíló ajtók mind belülről voltak bezárva – vajon hogyan menekülhetett el a gyilkos? A lányok nyomozni kezdenek, ám nem ők az egyetlenek, akik szeretnék elkapni a tettest…








Jaj istenem, hogy én mennyire csípem Robin Stevens munkásságát. 
Már a sorozat első két részét is nagyon szerettem, így nem is volt kérdéses számomra, hogy folytatást is sorra kerítem majd. A harmadik kötet elolvasása után most már bátran kijelenthetem, hogy óriási rajongó lettem, Daisy Wells és Hazel Wong a legkedvesebb detektívpárosommá avanzsálódott. Egyszerűen úgy érzem, hogy az írónő nem tud hibázni, a karakterek bája semmit nem kopott, ugyanolyan mérhetetlen szeretettel gondolok rájuk a harmadik rész elolvasása után is. Kicsit utánanéztem az írónő munkásságának és hála a jó égnek, az Úrilányok nem gyilkolnak egy egész hosszú könyvsorozat, így talán a jövőben sem kell majd nélkülöznünk a két fiatal lány kalandjait. 

Az Első osztályú gyilkosság című kötet egy rendkívül érdekes és izgalmas olvasmány, ami abszolút felveszi a versenyt az első két kötettel. Talán ez a harmadik rész kalauzolja az eddigi legizgalmasabb gyilkossági helyszínre az olvasókat, hiszen a cselekmény nem máshol, mint az Orient expresszen játszódik. Akárhogy is nézzük, talán ez az egyik legikonikusabb helyszín, ahol egy ifjúsági krimi játszódhat. Ez egyrészről egy csodálatos tisztelgés Agatha Christie munkássága előtt, hiszen maga a regény is megjelenik a történetben. Másrészről pedig egy remek kapcsolódási pont a krimik világához. A krimikedvelő, gyermeklelkű felnőttek biztos vagyok benne, hogy már csak a cím miatt is beleszeretnek a történetbe. A műfaj kedvelő szülők pedig biztosan leveszik a polcról ezt a történet, hiszen egy AC fan, mi mással is kezdhetné a krimik világának a megkedveltetését, mint egy olyan ifjúsági sorozattal, melyben megjelenik maga az Orient expressz is. Az pedig már csak hab a tortán, hogy egy ilyen címmel és figyelemfelkeltő színvilággal rendelkező történet, biztosan rengeteg 10-14 éves gyermek pillantását vonja majd magára. Akárhogy is történik, az biztos, hogy ezzel a történettel nem lehet mellélőni. 

Ugyan óriási lemaradásaim vannak Agatha Christie munkásságát illetően, de A gyilkosság az Orient expresszen című könyvét még én is olvastam. Talán emiatt is volt számomra ennyire érdekes és izgalmas ez a történet. Csak úgy faltam a lapokat, Daisy és Hazel társaságában én is a bűnöző nyomába eredtem és óriási lelkesedéssel próbáltam a kirakós darakbáit összerakni, hogy én is megfejthessem a bűntényt. 
Bár bevallom, volt némi sejtésem a gyilkosság megoldásával kapcsolatban, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden mozzanatát kitaláltam az esetnek. Jócskán maradtak bennem kérdések és kételyek és az utolsó másodpercig nem volt teljesen tiszta előttem a kép. A végére azonban  kitisztult  a kép és azt kell mondanom, hogy Robin  Stevens remek munkát végzett. Egy igazán Orient expresszhez méltó bűnesettel rukkolt elő. 

Ahogy azt már pedzegettem,  a cselekmény az Orient expresszen játszódik. Ami egyszerűen tökéletes helyszínül szolgál. Ahogy Agatha Christie regényében, úgy ebben a kötetben is érdekesebbnél érdekesebb karakterek gyűltek össze. Így rendkívül élvezetes volt azon morfondírozni, hogy ki is lehet a gyilkos. Látszólag minden utastársnak van valami rejtenivalója, ráadásul a lányok összefutnak a vonaton egy régi ismerőssel, aki szintén titkos nyomozás folytat, így hamarosan kiderül számukra, hogy minden bizonnyal egy kém is utazik a vonaton. Kisvártatva azonban egy utastársuk meghal, így helyből két ügy is Daisy és Hazel ölébe hull. Az biztos, hogy a gyilkos és a kém is a vonaton ragadt. De vajon összefügghet a két ügy egymással? Képesek lesznek megoldani az esetet még azelőtt, hogy a vonat Belgrádba érjen?

Ahogy haladunk előre, mindenki egyre gyanúsabbá és gyanúsabbá válik. Az ártatlannak gondolt felnőttek gyorsan gyanúsítottakká válhatnak és a leggyanúsabb személyről is kiderülhet, hogy semmi köze a bűntényhez. A gyanúsítotti listát látván mi is vakarjuk a fejünket és azon gondolkodunk, hogy vajon kinek állhatott érdekében meggyilkolni az áldozatot. Vajon ki a tettet és mi az indíték? 

A történet két főszereplője Daisy és Hazel kicsit olyan volt számomra, mint a borsó meg a héja. Tökéletesen kiegészítették egymást, még akkor is, ha olykor nem volt zökkenőmentes számukra a közös nyomozás. Most már határozottan egyenrangú partnereként tekintettek egymásra, de Daisy még mindig hajlamos arra, hogy dirigáljon és olykor talán kissé elhamarkodott is. De vitathatatlanul jobban támaszkodik Hazel ötleteire és meglátásaira. Tetszett, hogy többször is megdicsérte a barátnőjét, így abszolút nem éreztem, hogy ő csak a másodhegedűs lenne. Egyre inkább érzem azt,  hogy ők ketten ténylegesen egy igazi egységet alkotnak. Ebben a részben Hazel ki is mondja,  hogy egyenrangú partnerek. Néha vannak dolgok, amiket ő vesz észre és Daisy nem, máskor pedig Daisy az, aki előbb összerakja a képet. És ez pontosan így van jól. Pontosan az teszi őket remek csapattá, hogy képesek együtt működni. Hihetetlenül okos és bátor karakterek, nem ismernek lehetetlent és végül ismét nekik köszönhető a bűntény megoldása.  

A  regény hihetetlenül érdekes és izgalmas,  remek választás a 10-14 éves korosztály számára. Tökéletes ifjúsági krimi, még felnőtt fejjel is imádtam olvasni, ezért biztos vagyok benne, hogy a célközönség körében is nagy sikere lesz. Nekem olvasás közben végig hozta a történet a klasszikus krimi életérzést.  Jó látni, hogy a fiatal olvasók számára is létezik alternatíva, ha a műfaj iránt érdeklődnek. Azt hiszem, hogy így kell megszerettetni egy műfajt a fiatal könyvmolyokkal. Én soha nem voltam krimi rajongó, de ha ilyen könyveken nőhettem volna fel, tuti imádnám felnőtt fejjel. 

Nagyon tetszett, hogy a bűntény megoldása nem teljesen egyértelmű, rendesen megdolgoztatja az olvasó agyát. Semmi sem magától értetődő, igazán szövevényes ez az ügy is. Az pedig még izgalmasabbá teszi az egészet, hogy egy kém is utazik a vonaton. Ráadásul sokáig az sem egyértelmű, hogy egy furcsa bűvész milyen szerepet játszik az események vonulatában. Nekem bevallom, az ő karakterének a szerepe az első fontos nyomtól kezdve egyértelmű, de érdekes volt látni, hogy mennyire össze tud zavarni a szálakat. 

Számomra. kifejezetten érdekes volt látni, hogy az Orient expressz megkapta a legkevésbé Poirot kompatibilis "detektívet", akit talán a föld a hátán hordott. Minden mozdulatával az alkalmatlanságát bizonyította, így talán még érdekesebb volt látni a lányok és az ő munkásságát összehasonlításképp. 

Az élfestett kiadások nagyon tetszenek, így hihetetlenül megörültem, mikor megláttam, hogy a kiadó ezt is ilyen formában jeleníti meg. Remekül mutat a polcon, egyszerűen imádom. A vonat alaprajza a kötet elején zseniális ötlet, ez rengeteget hozzáad az olvasás élményéhez. De ha esetleg olvasás közben elveszítené valaki a fonalat, hogy ki-kicsoda a történetben, az utasok listája is hasznos lehet a kötet elején. A szószedet pedig sokat segít az ismeretlen szavak és kifejezések megértésében. 
Különösen kedves lett szívemnek ez a kötet, hiszen a belső borítón az én ajánlómat is olvashatjátok. Óriási megtiszteltetés számomra, hogy helyet kaptam ezáltal én is a könyvben, így még jobban kötődik Daisy és Hazel világához. 

Ugyan a kötetben nem láttam erre utaló jeleket, de én nagyon bízom benne, hogy a folytatásokat is elolvashatjuk majd a közeljövőben. Sajnálnám,  ha búcsút kellene mondanom a lányoknak. Az eddigi részeket is szerettem, de talán nekem eddig ez a történet tetszett a legjobban. A regény AC vibe-ja engem teljesen elvitt magával, meg is jött a kedvem néhány klasszikus krimi elolvasásához. Még a végén Robin Stevens engem is rászoktat a műfajra. 

Őszintén bízom benne, hogy sikerült meghoznom a kedveteket a sorozathoz, mert Robin Stevens regényei abszolút megérdemlik, hogy nagyobb népszerűségre tegyenek szert. Remek ifjúsági történet, melyet egyszerűen nem tudok eléggé dicsérni. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/5

Ha a bejegyzésem után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 

Nyereményjáték

Mivel a regény az Orient expresszen játszódik, az eredeti ötlethez kapcsolódik a feladványunk is. Agatha Christie regényét sokszor megfilmesítették, az állomásokon 1-1 ilyen filmből láthattok jelenetet. A rafflecopter megfelelő sorába írjátok be, hogy a képen látható filmben ki játszotta Hercule Poirot-t, tehát 1-1 színész nevére vagyunk kíváncsiak.
Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

KÉP


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

09.14 Csak olvass!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése