2021. június 25., péntek

Bridget Collins: A ​könyvkötő + Nyereményjáték

Sziasztok!

Ismét gyönyörű könyvvel örvendeztetett meg minket a 21. Század Kiadó Bridget Collins: A könyvkötő című regényével, mely a KULT Könyvek sorozatának legújabb tagja. A kötet ráadásul minden könyvmoly álma, hiszen a könyvek nagyon fontos szerepet kapnak a regényben. Tarts hát bloggereinkkel, ismerd meg a véleményüket, és játssz velünk a regény egy példányáért!

Képzeld ​el, hogy ki tudod törölni minden bánatodat.
Képzeld el, hogy el tudod felejteni a szenvedéseidet.
Képzeld el, hogy el tudsz rejteni egy titkot.
Örökre.
Emmett Farmer a földeken dolgozik, amikor levél érkezik, hívják, hogy álljon munkába inasként. Egy Könyvkötőnek fog dolgozni – ugyan félelmetes, babonákkal övezett hivatás, amellyel szemben előítéleteket táplálnak az emberek, azonban se Emmett, se a szülei nincsenek abban a helyzetben, hogy visszautasítsák az ajánlatot.
Meg fogja tanulni, hogyan kell elkészíteni azokat a gyönyörű köteteket, és mindegyikben foglyul fog ejteni valami egyedülállót: egy-egy emléket. Ha valamit feledni akar az ember, a Könyvkötő segíthet. Ha valamit ki akar törölni, abban is segíthet. A múltad biztonságosan megmarad egy könyvben, és neked soha többé nem jut eszedbe a titkod – akármilyen szörnyű volt is.
A könyvkötőmester műhelye alatti kamrában sorakozik rengeteg könyv – és rengeteg emlék –, amelyek rögzítettek, és amelyeket ott tárolnak.
Egy nap Emmett döbbenten fedezi fel, hogy az egyik köteten az ő neve áll. A Könyvkötő varázslatos, feledhetetlen regény: egy mindent legyőző szerelem története, amely egyedülálló irodalmi kalandot tartogat.

A könyvkötő a 21. század kiadó KULT könyvek sorozatának részeként jelent meg. Nagyon szeretem a kiadó munkásságát és a sorozatot is, hiszen igazi gyöngyszemeket találhat az olvasó. Az igényes szépirodalomi művek a gyengéim, a kiadó pedig abszolút az élen jár ezen a téren. Mindig nagyszerű és csodálatos történetekkel rukkolnak elő, ezalól pedig ez a regény sem jelent kivételt. 

Már az első pillanattól kezdve beleszerettem ebbe a könyvbe. Mindig is szerettem az olyan típusú könyveket, amelyekben komoly és fontos szerepet játszanak a különböző kötetek. Hihetetlenül nagy lelkesedéssel vetettem bele magam az olvasásba, vártam, hogy lenyűgözzön és elsodorjon a könyvkötők furcsa és újszerű világa.  Végül azonban egyáltalán nem így történt a dolog. Biztos velem van a gond, de én ezt e könyvet teljesen benéztem. Ne értsetek félre, hihetetlenül tetszett Bridget Collins regénye, de teljesen mást kaptam, mint amire számítottam. Csak felületesen futottam át a könyv adatlapját, hiszen a fülszöveg első része és a borító azonnal levett a lábamról. Onnantól kezdve csak arra koncentráltam, hogy mennyire érdekes és izgalmas a könyvkötők világa. A kötők egy különleges és mágikus képesség birtokában vannak, foglyul tudják ejteni az emberek emlékeit. Ha valamit ki akarnánk törölni az életünkből, mert annyira fájdalmas, vagy éppen szégyenletes, segít rajtunk.  A múlt minden darabkája biztonságosan megmarad egy könyvben, és soha többé nem jut eszünkbe a titok, bármennyire is szörnyű volt. Még bele sem kezdtem a könyvbe, már azon gondolkodtam, hogy mi lenne az a pont az életemben, amikor ilyen fajta segítséget kérnék. Egyáltalán el tudok képzelni olyan dolgot, amit szeretnék kitörölni az életemből? Szerencsés ember vagyok, hiszen az életem közel 31 (azt hittem, hogy a 30-at leírni a legrosszabb, de azt hiszem, hogy a 31 legalább ilyen nehéz :D ) éve alatt nem történt velem olyan, amit kiradíroznék a múltamból. Történtek velem rossz, és kevésbé szerencsés dolgok is, de hiszek abban, hogy ezek az élmények tettek azzá, akivé váltam. Minden egyes fájdalom pillanat arra emlékeztet, hogy milyen erős vagyok, mert le tudtam győzni a démonjaimat. Ennek ellenére azonban el tudom képzelni, hogy egyesek számára ez lenne az egyetlen megoldás, mert a fájdalom, a gyász már-már szinte felemészti őket. Arra most nem szeretnék gondolni, hogy milyen kényelmes megoldás lenne ez a bűnözők számára...milyen egyszerű lenne a sértett fejéből kitörölni az emlékeket. Kicsit elkalandoztam, de a lényeg, hogy ilyen gondolatokkal álltam neki az olvasásnak. 

A kötet tulajdonképpen három részből áll, amelyek tökéletesen kiegészítik egymást. A második résztől kezdett gyanússá válni a történet, hogy én valami felett teljesen átsiklottam, akkor szembesültem a regény szerelmi szálával...és én mennyire imádtam ezt. Emmett Farmer és Lucian Darnay igazán érdekes karakter, mérhetetlenül érdekesnek és izgalmasnak találtam a kettejük viszonyát. 

Az első részben azonnal belecsöppenünk a dolgok sűrűjébe, megtudjuk, hogy Emmett éppen egy súlyos betegségből lábadozik éppen, és egy könyvkötőhöz (Seredith) szegődik inasnak. Kezdetben nagyon furcsának érezzük a történetet és nem igazán értjük a dolgokat. Sokáig a kötés is igazán misztikus és megfoghatatlan dologként lebeg a szemünk előtt, csak fokozatosan értjük meg a dolgok jelentőségét. Seredith műhelyét az első másodperctől kezdve valami titokzatos légkör jellemzi. Rendkívül izgalmas volt ez a rész, feszülten vártam, hogy mikor ismerkedhet meg végre Emmett a kötés művészetével. Lélegzetvisszafojtva vártam, hogy a fiú egy teljesen új világban merüljön el és persze hihetetlenül izgatta a fantáziámat az emlékek könyvbe zárásának a folyamata. A regény azonban ahogy az elején írtam teljesen átvágott és teljesen más fordulatot vett, mint amire számítottam. Mikor Emmett felfedezi a nevét egy könyvön teljesen összezavarodik és mi olvasók sem igazán értjük, hogy vajon mi lehet a háttérben. 

A második részben egy éles váltásnak hála megismerhetjük végre Emmett emlékeit és megértjük, hogy fiú miért is döntött az emlékei könyvbe zárása mellett. Ebben a részben körvonalazódik ki a kapcsolata Darnay-val és itt jön rá a megvezetett olvasó arra, hogy hol is kezdődik ebben a történetben a mindent legyőző szerelem története és arra, hogy mi köti össze a két fiút. 

Az első két részben Emmett gondolatait ismerhetjük meg, a harmadikban azonban Lucian gondolatait ismerhetjük meg közelebbről. Bár Emmett végre emlékezni kezdett, Darnay számára azonban teljesen megfejthetetlen és érthetetlen a fiú viselkedése. Az esküvőjére készül, azonban nem hagyja nyugodni a dolog és megpróbál a dolgok mélyére ásni. 

A regény nyelvezete hihetetlenül élvezetes, a hangulata pedig lenyűgöző. Bridget Collins mesterien bánik a szavakkal, minden másodpercét imádtam az olvasásnak. Engem teljesen magába szippantott a kötet és egy másodpercre sem lankadt a figyelmem. Mérhetetlenül boldog vagyok, hogy elolvashattam, talán még jobban is tetszett, mint vártam. Engem teljesen megvett magának. 

A könyv borítója szépséges, teljesen oda meg vissza vagyok érte, de ez nem lehet meglepetés számomra, hiszen a hazai könyves piacon a kiadó munkássága ezen a téren kiemelkedő. Mindig csodálatos munkát végeznek. 

Összességében én hihetetlenül szerettem Bridget Collins regényét. Az első oldaltól kezdve egészen az utolsóig óriási lelkesedéssel faltam a lapokat. A sajátos hangulat és stílus, a nyelvezet teljesen beszippantott. A regény kicsit meglepő fordulatot vett, én totálisan meglepődtem, hiszen teljesen mást kaptam, mint amire számítottam, de ez egyáltalán nem zavart. Talán így még jobban is tetszett a történet. A két főszereplőt nagyon megkedveltem, és óriási lelkesedéssel vártam, hogy végre kiderüljön minden. Imádtam, hogy ennyire elgondolkodtatott a regény, az utolsó mondat elolvasása után is velem maradt a történet, azóta sem tudom kiverni a fejemből a könyvkötők világát és Emmett történetét. Bár jelenleg nem tudom elképzelni, hogy valaha éljek ezzel a furcsa és egyben ijesztő lehetőséggel, de mindenképpen érdekes volt elgondolkodni azon, hogy megtenném-e. Ha szeretitek a lassabb, szép nyelvezetű, igényes regényeket, akkor mindenképpen adjatok egy esélyt A könyvkötőnek, remélem titeket is annyira levesz majd a lábatokról, mint ahogy engem.

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés elolvasása után úgy érzitek, hogy ennek a kötetnek a polcotokon van a helye, akkor ITT tudjátok megrendelni a kiadó oldaláról, ITT pedig bele is olvashattok a regénybe. 



Nyereményjáték

A könyvkötőben - ahogy azt a cím is sejteti - nagy szerepet kapnak a könyvek, ezért mostani játékunkban kétszeresen is a könyvekre helyezzük a hangsúlyt! Olyan kötetekből válogattunk ugyanis idézeteket, amelyekben fontos szerepet kapnak a könyvek! A ti feladatotok pedig csupán annyi lesz, hogy felismerjétek, melyik könyvből származik a megadott idézet, és a megoldást beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

IDÉZET

Újabban a Hátsó Fertály kölcsönzői is elmaradtak. Csak nem elcsábította őket egy másik könyvklub a város túlsó végében? Vagy beszereztek egy Kindle olvasót? Nekem is van egy, és majdnem minden éjszaka használom. Szinte hallom, ahogy a könyvek vádlón susogják: Áruló!



a Rafflecopter giveaway


A turné állomásai:

06. 19. Utószó
06. 25. Csak olvass!
06. 27. Hagyjatok! Olvasok! 
06. 29. Readinspo
07. 01. Bookstatic Boglinc

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése