2022. július 15., péntek

Elena Armas: Spanyol ​szerelmi átverés + Nyereményjáték

Sziasztok!

Elena Armas első regénye hatalmas sikert aratott a romantikus könyvek rajongóinak körében. A XXI. Század Kiadónak köszönhetően már magyarul is olvashatjuk ezt a humoros chick litet, ami világszerte meghódította a könyvmolyok szívét. Tartsatok bloggereinkkel, hiszen blogturnénk során egy szerencsés olvasó megnyerheti a kiadó által felajánlott nyereménypéldányt!

Az esküvő Spanyolországban lesz. A pasi kiállhatatlan. Három napon át úgy kell tenned az összes rokon előtt, mintha szerelmes lennél belé.
Catalina Martín szingli, de nem akar egyedül menni a nővére esküvőjére. Korábban elejtett egy megjegyzést, hogy van valami amerikai pasija, és mostanra mindenki készpénznek veszi a dolgot a családban és az ismeretségi körben. A volt pasija – és annak jelenlegi menyasszonya – például alig várják, hogy megismerkedjenek Catalina jövendőbelijével.
Négy hete van, hogy találjon valakit, aki hajlandó átrepülni vele Európába, és végig úgy tesz, mintha együtt lennének. A New York–Spanyolország repülőút hosszú, és Catalina érdes modorú családját nem lesz könnyű átverni.
Színre lép Aaron Blackford – Catalina magas, jóképű, tenyérbemászó stílusú kollégája –, aki meglepő módon felajánlja, hogy beugrik a szerepbe. Catalina legszívesebben közölné, hogy nem kér belőle – életében nem látott még ilyen idegesítő, bicskanyitogató, kiállhatatlan alakot.
De kiszolgáltatott helyzetben van, az esküvő közeleg, és mégiscsak Aaron a legmegfelelőbb megoldás. Catalina lassanként rájön, a férfi talán nem is olyan szörnyű, mint amilyennek a munkahelyén elkönyvelte.

Bevallok Nektek valamit, a romkomok a gyengéim, abszolút a guilty pleasure kategória nálam, egyszerűen imádom őket nézni. Ezek azok a típusú filmek, amiket a lányok nem azért néznek, mert komoly filmesztétikai és filmművészeti értékeket várnak az alkotástól, hanem egyszerűen csak simogatja az ember lelkét a történet. Mióta aktív Netflix felhasználó lettem teljesen új dimenziók nyíltak meg előttem. Néha jól esik csak úgy bekuckózni a Stitch-es takarómmal a kanapén és elindítani egy kedves kis romantikust. Nem mondom, hogy Miklós mosolya ilyenkor őszinte, de hát ez van, néha kell az ilyen is. Amikor megláttam a Spanyol szerelmi átverést című könyvet, azonnal tudtam, hogy nekem ezt a regényt egyszerűen muszáj elolvasnom. A fülszöveg és a cím azt sugallta, hogy egy igazán nagyszerű és vicces romantikus történettel lesz dolgom, ráadásul már több könyvmoly barátom is elolvasta a kötet és nagyon elismerően nyilatkozott róla. Nagyon vártam, hogy végre elolvashassam és bár én nem imádtam annyira, mint ők, mégis összességében elismerően tudok nyilatkozni a regényről. 

Vannak könyvek, melyeket az ember nem azért olvas, mert komoly és mély mondanivalót vár el tőle, hanem egyszerűen csak szórakozni és mosolyogni akar. Pontosan ezt adta nekem a Spanyol szerelmi átverés című könyv is. A cselekmény nem túl bonyolult és kissé kiszámítható, tipikus chick lit kötet. Tudjátok, az a típus, amikor nem kell gondolkodnod az eseményeken, csak kellemesen sodródsz az árral.  Abszolút kedvelhető és szórakoztató történet volt, mely tökéletes olvasmány nyárra, szabadság alatt, vagy csak egy laza hétvégére. Bevallom, nálam nem lett kedvenc, de összességében kellemes élmény volt az olvasása és bátran ajánlom minden romantikus rajongó számára. 

A romantikus könyvek nem számítanak nálam nagy kedvencnek (még akkor sem, ha a moly szerint romantika rajongó vagyok), vagy lehet, hogy pontosabb lenne azt mondani, hogy a chick lit könyvek nem tartoznak annyira a kedvenceim közé. Időnként azonban elcsábulok még én is egy-egy ilyen jellegű kötetre. Néha szzükségem van a romantikára, a cukiságra és arra, hogy ne kelljen gondolkodnom olvasás közben.  A bőrömből azonban nem tudok kilépni, szeretem, ha egy könyvnek komoly és mély tartalma van vagy társadalmi problémákat/kérdéseket feszeget. A Spanyol szerelmi átverés azonban csak részben felelt meg ennek a követelménynek. Nagyon tetszett a munkahelyi hímsovonizmus kérdésköre, vagy a tanár-diák viszony nőkre gyakorolt hatásának a megemlítése, de ezeket csak fellibbentette az írónő, komoly hangsúlyt nem fektette rá. Ha kicsit jobban elmélyedt volna ezekben a témákban, akkor valószínűleg engem is annyira elvarázsolt volna a történet, mint a barátaimat. 

Kissé nehezen indult a regénnyel a kapcsolatom. Nem utáltam, vagy ilyesmi, egyszerűen csak nem találtunk egymásra. Szórakoztató élmény volt, de csak sokára barátkoztam meg Lina személyiségével. Nehezen tudtam azonosulni vele, zavart a viselkedése és idegesítettek az okfejtései. De aztán ahogy haladtunk előre a történetben, úgy kezdtem egyre jobban és jobban megkedvelni, végül teljesen átéreztem a helyzetét és szívből drukkoltam neki, hogy leessen végre a tantusz. Aaron karakterét az első pillanattól kezdve kedveltem. Már az elején éreztem, hogy nem közömbös számára Lina, és nagyon drukkoltam, hogy végre megértesse magát a lánnyal. Rendkívül figyelmes és törődő szereplő, aki végre kibújt a csigaházából és megmutatta igaz valóját Catalina számára is. Szerettem a a két főszereplő között dúló harcot és a csipkelődéseket. Jókat mosolyogtam a beszólogatásokon. 

A regény abszolút olvastatta magát, én egy nap alatt kvázi le is daráltam. Voltak jelenetek, ahol konkrétan hangosan felnevettem, igazán szórakoztató olvasmánynak bizonyult. Azt kicsit sajnáltam, hogy nem kaptam többet Spanyolországból, imádom az országot és a kultúrát. És egyszerűen szomjaztam a különböző kulturális utalásokra. Imádtam, hogy több spanyol mondat is helyet kapott a regényben, így igazán hiteles volt a kommunikáció, de sajnos nem mindig lehetett a szövegkörnyezetből kitalálni, hogy mit is jelentett pontosan az adott írás. Talán jó megoldás lett volna a lábjegyzet, hogy ne kelljen esetleg rákeresni az egyes mondatokra. Viszont az biztos, hogy még jobban megerősített abban, hogy egyszer szeretnék spanyolul megtanulni. Imádom a nyelvet, remélem lesz időm/energiám/lehetőségem az elsajátítására. 

A borító nekem nagyon tetszett, nagyon jól visszaadta a könyv hangulatát. A regényt pedig bármikor megnézném filmen is, biztos nagyon jó kis adaptációt lehetne belőle készíteni. 

Összességében nekem kifejezetten tetszett ez a könyv, kellemes időtöltés volt, abszolút nem bántam meg az elolvasását. A cselekmény kicsit kiszámíthatható, de nincs ezzel semmi baj, hiszen pontosan azt adja, amit várunk tőle. Egy igazi könnyed, romantikus regény, mely garantáltan kellemes olvasmánynak bizonyul majd. Bár nálam nem lett óriási kedvenc, de még így is nyugodtan és lelkesen ajánlom nektek. Ha szeretitek a hasonló történeteket, mindenképpen olvassátok el ezt a regényt is. 

Értékelés: 5/4

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy szeretnéd a könyvet mindenképpen a polcodon tuni, akkor ITT veheted meg a kötetet. 


Nyereményjáték

Mostani játékünk során pár, a történetben jelentőséggel bíró szót emeltünk ki, amelyekből kihagytuk a magánhangzókat. A ti feladatotok kitalálni, hogy melyik szóra gondoltunk, ezt a szót pedig írjátok be a Rafflecopter megfelelő dobozába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
JÁTÉK
 _sk_v_

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

07. 11. – Fanni’s Library
07. 13. – Zakkant olvas
07. 15. – Csak olvass!
07. 17. – Pandalány olvas
07. 19. – Szaffi polca
07. 21. – Dreamworld
07. 23. – Sorok között

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése