2022. november 9., szerda

Stephanie Garber: Volt ​egyszer egy összetört szív + Nyereménykönyv

Sziasztok!

Stephanie Garber Caraval című sorozata világszerte elrabolta az olvasók szívét. A Kolibri Kiadó jóvoltából végre magyarul is olvashatjuk az írónő legújabb regényét, a Volt egyszer egy összetört szívet, mely a Fenséges Északra kalauzolja a rajongókat. Tartsatok velünk, ismerjétek meg Evangeline és Jacks közös történetének kezdetét,  és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet.

Mit tennél meg azért, hogy boldogan élj, míg meg nem halsz?
Amióta az eszét tudja, Evangeline Fox hisz az igaz szerelemben és abban is, hogy a szerelmi történetek boldog véget érnek... amíg meg nem tudja, hogy élete szerelme valaki mást készül feleségül venni.
Az összetört szívű Evangeline kétségbeesetten szeretné megakadályozni az esküvőt, ezért meggondolatlanul alkut köt a karizmatikus, ámde gonosz Szívek Hercegével. A segítségnek három csók az ára, ám azt, hogy a lány hol, mikor és kinek adja, a herceg határozza meg.
Evangeline az első csók után rájön, hogy halhatatlannal alkudozni veszélyes játék - és a Szívek Hercege sokkal többet akar tőle, mint amit ígért. Tervei vannak vele, olyan tervei, amelyek vagy a létező legnagyobb boldogsággal, vagy a legfájdalmasabb tragédiával végződnek…


Nem vagyok egy nagy fantasy rajongó és rendkívül kevés népszerű kötetet/sorozatot ismerek, a Caraval trilógia azonban a szívem csücskévé vált. Stephanie Garber sorozata egyszerűen lenyűgözött a kreativitásával és egyediségével. Én mindegyik részt kivétel nélkül imádtam, így nagyon lelkes lettem, mikor megláttam, hogy egy újabb sorozata jelenik meg az írónőnek. Jacks karakterét már a Caraval sorozatban is nagyon szerettem, szóval mikor megláttam, hogy érkezik egy újabb kötet, melynek ő lesz az egyik főszereplője teljesen oda meg vissza voltam tőle. Meg sem tudnám számolni hányszor jött velem szembe Instagramon a Volt egyszer egy összetört szív (Once Upon a Broken Heart) kötet én pedig egyre jobban vártam a magyar megjelenését. Bevallom én feladtam a várakozást és nyáron végül elolvastam eredeti nyelven és úristen de jól tettem. Hihetetlenül különleges élmény volt angolul olvasni, ráadásul ahhoz képest, hogy nem ez az anyanyelvem nagyon gyorsan haladtam vele. Bár ha megnézitek molyon az olvasásomat, akkor úgy tűnhet, hogy hónapok teltek el, de az igazság, hogy összességében 2,5 nap  volt. Az első 40 oldalt talán még tavasszal, vagy nyár elején olvastam, de nem volt időm folytatni. Augusztusban azonban 2 nap alatt sikerült befejeznem.  Mikor megláttam, hogy érkezik magyarul is Stephanie Garber legújabb regénye nagyon boldog voltam, hiszen reménykedtem, hogy másik kiadásban jelenik meg nálunk, mint ahogy angolul vásároltam meg. Meg aztán úgy voltam vele, hogy mégiscsak magyar az anyanyelvem, így biztosan még jobban imádni fogom a történetet. 

Bár nem szeretek úgy elkezdeni egy sorozatot, hogy komoly követelményeket állítok fel az adott kötettel kapcsolatban, de ennél a regénynél egyszerűen nem tudtam levetkőzni ezeket a dolgokat. Olyan lelkesedés volt bennem, hogy egyszerűen képtelen lettem volna pártatlanul hozzáállni az olvasáshoz, igazából az írás sem megy, hiszen legszívesebben csak körbeugrálnék mindenkit és azt visítanám a fülébe, hogy IMÁDOM és hogy feltétlenül olvassa el. Szóval sorry srácok, de készüljetek fel a teljes fangirling élményre, mert az OUABH (Once Upon a Broken Heart/Volt egyszer egy összetört szív) az óriási szerelemmé vált, Jacks és Evangeline karaktere pedig egyértelműen az egyik legnagyobb kedvencem lett. 

Vannak történetek, melyek bemásznak bőrünk alá és egyszerűen nem engednek el, megragadják az olvasót és onnantól kezdve nincs menekvés, elveszünk a betűk és a kitalált világ tengerében. Az ilyen könyveket örökké a kezünkben akarjuk tartani. Együtt élünk és lélegzünk a szereplőkkel és képtelenek vagyunk kiverni őket a fejünkből az utolsó oldal elolvasása után is. Nem tennénk mást, csak ölelnénk és magunkhoz szorítanánk és talán soha nem engednénk el, újra és újra átélnénk a különböző kalandokat és azt érezzük, hogy bárcsak minden nap úgy állhatnánk neki az olvasásnak, mint amikor még fogalmunk sem volt, hogy mibe is csöppenünk. Számomra pontosan ilyen volt az ez a kötet is.

Stephanie Garber nagyon jó érzékkel alkotta meg ezt a világot is, a Fenséges Észak egyszerűen elvarázsolt, bármikor szívesen ellátogatnék én is oda. A kötet érezhetően csupán egy felvezetés, és biztos vagyok benne, hogy Jacks és Evangeline közös története, még csak most indul be igazán.
A történet rendkívül érdekes és izgalmas, én csak úgy faltam a lapokat, ráadásul izgalmas csavarokban sem volt hiány. 

Evangeline nekem eddig egyértelműen a kedvenc Stephanie Garber karakterem és nem csak azért, mert rózsaszín a haja. Nagyon megkedveltem a gondolkodását, és szerettem, hogy mennyire szeretne hinni az igaz szerelem csodájában és a boldog befejezésben. Néha talán kicsit túlságosan is hisz benne és ezért olykor nem feltétlenül dönt racionálisan, de talán ettől lesz még emberibb az ő karaktere. 
 "A hősöknek nem jár a boldog befejezés. Ők másokat segítenek hozzá." olvashatjuk a regényben, ez pedig az egyik legnagyobb kedvenc idézetemmé vált (olyanannyira amúgy, hogy ez az idézet szerepel most a kedvenc vászontáskámon is)
Jacks tulajdonképpen maga a hidegség és kimértség.  Tudjuk, hogy egy Fátum, ez pedig még izgalmasabbá teszi a karakterét. Egy másodpercig sem egyértelműek a szándékai, egy hihetetlenül érdekes és komplex karakter. Nagyon érdekes kapcsolat kezdett el kibontakozni közte és Jacks között, imádtam a kettejük közötti dinamikát és kíváncsian várom, hogyan alakul majd az életük a továbbiakban. Az angol folytatás (Ballad of Never After) már a polcon vár türelmesen, én pedig már alig várom, hogy sorra keríthessem. A magyar folytatást is nagyon várom, hiszen természetesen szeretném majd úgy is beszerezni. 

A fordítás nekem összességében tetszett, érdekes és izgalmas élmény volt két nyelven is olvasni a könyvet, így talán még jobban kötődök az egész világhoz és a szereplőkhöz. 

A könyv borítója egyszerűen lenyűgöző, nagyon drukkoltam, hogy ebben a kiadásban jelenjen meg. Az egyetlen problémám (ami amúgy nem is igazán gond, de engem nagyon zavar) hogy a kötet csak puhaborítós kiadásban jelent meg. Alapjáraton jobban szeretem ezeket a kiadásokat, de a teljes Caraval trilógia keménykötetes változatban csücsül a polcomon és kicsit bután néz ki mellette ez a kötet. De tényleg egy csoda és imádom, ahogy kinéz. 

Összességében én nagyon szerettem ezt a regényt és már alig várom a folytatásokat. Ha szerettétek a Caraval világát, akkor ne hagyjátok ki Jacks és Evangeline történetét sem. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 


Nyereményjáték

Mostani játékunk során a fantasy könyvekre fogunk koncentrálni. Minden állomáson találtok egy idézetet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a rafflecopter doboz megfelelő sorába beírni hogy mi az adott könyv címe és ki az írója. (Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

IDÉZET
“Remény. Törékeny, illékony, szánalmas remény.”

a Rafflecopter giveaway

Állomások

11.09.: Csak olvass!
11.10.: Fanni's Library
11.13.: Kelly és Lupi olvas
11.15.: Hagyjatok! Olvasok!
11.17.: Dreamworld

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése