2023. május 26., péntek

Alexandra Bracken: Lore + Nyereményjáték

Sziasztok!

Hétévente a megbüntetett istenek kénytelenek az emberek között járni, de egyesek megpróbálják levadászni őket hatalmukért és halhatatlanságukért! Az utolsó istenek egyike, Athéné Lore segítségét kéri az új vadászat alkalmával. Tartsatok bloggereinkkel az új kalandjukon, és ne feledjétek, hogy ha velünk játszotok, akkor a turné végén megnyerhetitek a Maxim kiadó által felajánlott LORE példányt!

Tagadhatod ​a sorsot, de a sors nem tagadja meg magát.
Ha harcolsz ellene, az nem ment meg attól, ami rád vár.
Egy régi lázadás büntetéseként hétévente kilenc görög isten kénytelen halandóként járni a földön, és ősi dinasztiák leszármazottai vadásznak rájuk. Mindannyian meg akarnak ölni egy istent, hogy megszerezzék annak hatalmát és halhatatlanságát.
Lore Perseous már régen hátat fordított ennek a brutális világnak, miután egy rivális dinasztia megölte a családját. Évekig ellenállt a bosszú gondolatának, de a következő vadászat előtt segítségét kéri két résztvevő: Castor, a rég halottnak hitt gyerekkori barát, aki megdobogtatja Lore szívét, valamint az utolsó eredeti istenek egyike, a súlyosan sebesült Athéné.
Az istennő szövetséget ajánl közös ellenségük legyőzésére. Azonban Lore döntése, hogy sorsát Athénéhoz köti, és újra csatlakozik a vadászathoz, halálos árat követel – és talán nem is elég ahhoz, hogy megállítsa egy új isten felemelkedését, akinek hatalmában áll az emberiséget térdre kényszeríteni.

Talán szavakkal el sem tudom mondani, hogy én mennyire vártam ezt a regényt. Meg sem tudnám számolni hányszor jött velem szembe Instagramon és egyéb könyves felületeken ez a kötet. Mikor megláttam, hogy érkezik magyarul is Alexandra Bracken írása, azonnal felkeltette az érdeklődésemet. Az utóbbi időben egyre népszerűbbek azok a regények, melyek görög mitológiai alapokon nyugszanak. A különböző ókori görög mondák és mítoszok, a hellén történelem kezdeteihez visznek el bennünket.  Sok területnek, sőt még egyes falvaknak is megvoltak a maguk kultuszai, melyek olyan nimfák és kisebb istenségek köré összpontosultak, akiket jóformán sehol másutt nem ismertek. A görög istenek rendkívül fontos szerepet töltöttek be az emberek életében. A könyv alapját tulajdonképpen az istenek és egy olyan disztopikus világ képezi, melyben kegyetlen harc folyik az isteni erőért. Zeusz büntetéseként hétévente néhány nap erejéig kilenc görög isten kénytelen halandóként járni a földön, és ősi dinasztiák leszármazottai vadásznak rájuk. Mindannyian meg akarnak ölni egy istent, hogy megszerezzék annak hatalmát és halhatatlanságát. A régi istenek közül már csak néhányan éltek, újistenek és az ősi istenek is ellentétben állnak egymással. 

Egy kicsit féltem, hogy óhatatlanul is nagy elvárásokat támasztottam vele szemben, de viszonylag nyugodt voltam. A a Goodreads oldalon 3,78-as értéken állt a regény, ami bár alacsonyabb volt, mint amit általában választok, de a fülszöveg és a borító elvitte a szememet. A kötet valahogy bekúszott a bőröm alá és tudtam, hogy ha nem lesz szerelem a történet, akkor bizony csalódott leszek. Bár összességében úgy érzem, hogy nem életem legjobb könyvét olvastam, még sem bántam meg, hogy sorra kerítettem Lore történetét. Érdekes olvasmánynak bizonyult, még akkor is felemás érzéseim vannak vele kapcsolatban. Voltak részek, amelyek nagyon tetszettek, mások azonban untattak, vagy éppen érthetetlennek bizonyultak. 

A Lore című regény egy érdekes fantasy történet a sorsról és arról, hogy vajon magunk mögött hagyhatjuk-e a múltunkat annak érdekében, hogy a jövőre koncentráljunk. A túlélésről és a feloldozásról is szól, illetve arról mire vagyunk képesek annak érdekében, hogy igazságot szolgáltassunk. 

Bevallom, kicsit más volt a Lore című kötet, mint amire számítottam. A regény első 100 oldala során nehezen vettem fel a fonalat és valahogy túlságosan távolinak és megfoghatatlannak tűnt az egész világkép. Nem ragadott magával a történet és kifejezetten szenvedősnek bizonyult az olvasás. A felét követően azonban valahogy sikerült elkapnom azt a bizonyos szálat és onnantól kezdve sokkal gyorsabban és lelkesebben folytattam a kötetet. Nem mondom, hogy ezt követően sem maradt hiányérzetem, de összességében elfogadható olvasmányélménynek bizonyult. 

A könyv kicsit olyan volt nekem, mintha az Éhezők viadala, a Percy Jackson, a Xena és a Hercules sorozat szerelemgyereke lenne. A vadászat rendkívül véres és kíméletlen, durva volt látni, hogy az istenek és a vadászok mennyire nem törődnek a civil emberek életével. Az írónő nem finomkodott, voltak bennek olyan jelenetek, amelyek rendesen elborzasztottak. Hihetetlen, hogy mennyi brutális és kegyetlen jelenet férhet bele egy 500 oldalas regénybe. Az istenek és a vadászok pontosan olyan kicsinyesek, és nagyravágyók, mint ahogyan azt anno a Xena vagy éppen a Hercules sorozatban is láthattuk. Nem számít senki és semmi, csupán a hatalom és hogy hőssé válhassanak.  

A történet során nem csak az újabb Agon (vadászat) konfliktusait ismerhetjük meg, hanem Lora múltjába is bepillantást nyerhetünk. 

Olvasás közben sokszor úgy éreztem, hogy nem tudta az írónő megfelelően súlyozni és kidolgozni a történetet. Egyes részeit feleslegesen túlírtnak és bonyolultnak tartottam,ilyenkor kicsit unatkoztam olvasás közben. Másokat pedig nem dolgozott ki megfelelően, azokról szívesebben olvastam volna részletesebben. A világkép bár érdekes és izgalmas, de valahogy nem sikerült Alexandra Brackennek megteremtenie a megfelelő atmoszférát. A szereplőket olykor logikátlannak tartottam,  nem mindig tudtam azonosulni a cselekedeikkel. A legtöbb szereplőt megkedveltem. Talán Miles és Vanos volt a két kedvenc karakterem, őket az első pillanattól kezdve shippeltem is. Nagyon jót tettek a cselekmény dinamikájának és hasznos tagjai voltak a csapatnak is. Lehet elfogult is vagyok velük szemben, de engem ők teljesen megvettek maguknak. Lore és Castor között én nem igazán éreztem a mindent átható kémiát, de határozottan jó párosnak bizonyultak. Kifejezetten tetszett, hogy hosszú múltra tekintenek vissza. Mindig is jobban szerettem a friends to lovers típusú szálakat, így jó volt látni, a kapcsolatuk dinamikájának változásait. Régen legjobb barátok volt, a sors bár elsodorta őket egymástól, de most esélyt kaptak arra, hogy minden megváltozzon. Lore amúgy egy hihetetlenül erős és szívós főszereplő, az első pillanattól kezdve drukkoltam, hogy végül győzedelmesen kerüljön ki a konfliktusból és végre megtalálja a várva várt boldogságot. A legizgalmasabb karakter számomra Athéné volt, sajnáltam, hogy kissé távoli maradt. Mintha az írónő nem szánt volna elég időt arra, hogy mélységet adjon a karakterének. Ugyanezt éreztem az újisten, Árész esetében is. Ha kicsit több időt szánt volna a karakterépítésre, akkor egy igán izgalmas és utálható főgonoszt kaphattunk volna.

A kötet bővelkedik izgalmakban és fordulatokban. Voltak részek, amelyeken nem lepődtem meg, számítani lehetett rájuk. Mások azonban határozottan megleptek engem is. A görög mitológiai elemeket nagyszerűen ötvözte a mai világgal az írónő. Ha kicsit jobban figyelt volna a világépítésre, egy nagyszerű, ötcsillagos élményt kaphattunk volna. Ebben a formában azonban kevésnek bizonyult számomra.

Az első pillanattól kezdve érezhető, hogy milyen kegyetlen is a vadászok és az istenek világa. Nem számít senki és semmi, nincsenek barátok, az első adandó alkalommal simán hátbaszúrhatják az embert az előrejutás reményében. A gyermekeket is úgy nevelik, hogy az Agon szabályai szerint éljenek. Megdöbbentő volt látni, ilyenkor tudom igazán értékelni az unalmas életemet. :D A borító szerintem nagyon menő, nekem nagyon tetszik. 

Külön pirospont, hogy a könyv végén található egy névjegyzék, így ha esetleg az ember elveszítené a fonalat olvasás közben, akkor sincsen semmi gond, mert könnyen kiigazodhat a nevek rengetegében. 

Összességében érdekes és izgalmas élménynek bizonyult a Lore című kötet. Nem mondom, hogy hibátlan, de a kötet második felétől élvezhetőbbé vált az olvasás. Bár nem lett nálam kedvenc, de nem bántam meg, hogy sorra kerítettem. Ha szeretitek a hasonló történeteket, és kedvet kaptatok az írásom alapján, akkor mindenképpen adjatok egy esélyt a regénynek. 

Ha a bejegyzésem után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a regénybe. 

Nyereményjáték

Történetünk egy görög mitológiát tartalmazó Young Adult regény, így a mostani játékunk is ehhez a témához kapcsolódik! Minden állomáson találtok egy nevet, és az a feladatotok, hogy kitaláljátok a könyv/könyvsorozat címét és az írójának a nevét, amiben szerepel!
(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

NÉV
Helen Hamilton  

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista 

[Blogturné Klub]

26 - Csak olvass!

28 - Könyv és más

30 - Hagyjatok! Olvasok! extra

1 - Kelly és Lupi olvas


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése